Connection Information

To perform the requested action, WordPress needs to access your web server. Please enter your FTP credentials to proceed. If you do not remember your credentials, you should contact your web host.

Connection Type

Tuotto
3232€
Helsinkiläinen Devils teki myyntikampanjan kerätäkseen varoja Saksan kilpailumatkaa vartan. Ahkera työ palkittiin ja matkakassa suureni mukavasti!

 

Devils on helsinkiläisen cheerleading-seuran Golden Spiritin juniorisekajoukkue. Joukkueen jäsenet ovat 12-15 -vuotiaita tyttöjä ja poikia. Joukkue on lähdössä kartuttamaan kilpailukokemusta Saksaan Hampurin lähistölle kesäkuun alussa. Koska matka lentoineen, hotelliyöpymisineen, ruokailuineen ja muine matkakuluineen on arvokas, päättivät urheilijoiden vanhemmat heti kauden ensimmäisessä vanhempainillassa kerätä varoja tuotemyynnillä sekä erilaisilla talkookeikoilla.

Tuotemyynnin artikkeleista järjestettiin äänestys, jonka Pilkkoset voitti. Voittoon vaikutti tuotteiden tuttuus jo monelle ja aikaisemmat positiiviset myyntikokemukset. Jokainen tarvitsee sukkia, joita on monipuolisesti eri käyttötarkoituksiin. Valikoimissa olevat herkut, ravintolisät, saunatuotteet ja alusvaatteet tulivat monelle positiivisena yllätyksenä ja saivat kiitosta myös ostajakunnalta. Pilkkosten tuotteita oli myös nuorten itsenä helppo myydä. Osalla tuotteiden tuttuus ja laatu myös vaikeuttivat myyntiä. Kollegat olivat työpaikoilla juuri myyneet niitä tai edelliset sukat tai alusvaatteet eivät olleet vielä kuluneet käyttökelvottomiksi.

Jokainen urheilija sai kaksi tuotekuvastoa, jotka saattoi viedä vaikka kummankin vanhemman työpaikkojen kahvihuoneeseen. Perinteiset selattavat tuotekuvastot helpottavat myyntiä. Myös Pilkkosten nettisivut ovat selkeät, joten linkkiä oli kiva jakaa sosiaalisen median kanavissa. Kaikkia välineitä ja kanavia käytettiin ahkerasti.

Jokaista urheilijaa varten asetettiin myyntitavoite: 15 tuotetta. Tavoite on tärkeä sitoutumisen kannalta. Sen pitää olla myös realistinen saavuttaa, muttei liian helppo. Tavoitteesta ja jäljellä olevasta myyntiajasta muistutettiin sopivin väliajoin. Ketään ei kuitenkaan rangaistu, jos tavoite jäi saavuttamatta. Osa ylitti myyntitavoitteet reilusti ja joukkueen yhteinen myyntisaavutus oli iloinen yllätys.

”Myyntipäällikkönä” eli kampanjan vetäjänä toimi yksi joukkueen valmentajista. Jokaisen urheilijan perheelle tehtiin tunnukset tiimisivuille, jonne pääsi tilaamaan omat tilauksensa. Tämä helpotti vetäjän työtä huomattavasti ja myös myyjän. Eräskin myyjä huokaisi helpotuksesta, kun vältti Excel-yhteenvedot. Poistotuotteiden kohdalla näki, mitä on jäljellä.

Alli Kuivalainen