Alle on kerätty usein kysyttyjä kysymyksiä Pilkkoset varainhankinnasta: miten varainhankinta aloitetaan, miten se toimii käytännössä ja miten myyntituotteet maksetaan.

Pilkkoset tuotteita koskeviin kysymyksiin löydät vastaukset täältä.

Miten varainhankinta aloitetaan?

Miten varainhankinta toimii?
  • Tiimivetäjä tilaa myyntimateriaalit jokaiselle varainhankintaan osallistuvalle ryhmän jäsenelle.
  • Pilkkoset perustaa ryhmälle omat Tiimisivut ja lähettää käyttäjätunnukset tiimivetäjälle sähköpostilla.
  • Tiimivetäjä luo myyjille tunnukset Tiimisivuille, jonka jälkeen myyjät pääsevät itse tallentamaan tilauksena.
  • Varainhankintakampanjan päätyttyä tiimivetäjä lähettää ryhmän tilauksen Pilkkosille.
  • Suositeltu myyntiaika on 3 viikkoa. Vastuuhenkilö voi itse muuttaa myyntiaikaa Tiimisivuilla.
  • Pilkkoset-myyntikampanjaa voi tehdä myös sähköisesti
  • Myyjät/perheet voivat lähettää asiakkailleen alla olevia linkkejä esim. sähköpostilla, puhelimella ja Facebook-sivujen kautta.
Mitkä ovat Tiimisivut?

Pilkkosten tilausjärjestelmää kutsutaan Tiimisivuiksi. Sivujen avulla myyntikampanja sujuu helposti ja vastuuhenkilön työmäärä pysyy pienenä.

Tiimisivujen kautta vastuuhenkilö:

  • luo myyjille henkilökohtaiset käyttäjätunnukset
  • seuraa myyntiä ja myyntitavoitteen toteutumista
  • lähettää koko ryhmän tilauksen kampanjan päättyessä
  • saa selkeän yhteenvedon koko ryhmän myynnistä
  • Katso kaikki tiimisivujen ohjeet.

Jos et ole aikaisemmin tehnyt Pilkkoset -kampanjaa, Tiimisivut avataan ryhmällesi myyntimateriaalitilauksen yhteydessä.

Jos ryhmällä on jo Tiimisivut, asiakaspalvelumme aktivoi ne uudelleen käyttöön myyntimateriaalitilauksen yhteydessä.

Olen unohtanut salasanan Tiimisivuille, mitä teen?

Ryhmän vastuuhenkilö luo jokaiselle myyjälle oman henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen + salasanan.

Uuden salasanan voi lähettää sinulle ryhmän vastuuhenkilö tai Pilkkoset.

Onko olemassa minimitilausmäärää?
Varainhankintakampanjaa tekeville ryhmille ei ole minimitilausmäärää ensimmäisessä tilauksessa. Pilkkoset maksaa rahtimaksut ja te maksatte tuotteet vasta kun olette jakaneet ne asiakkaille ja keränneet maksut.
Paljonko myyntituotto on varainhankinnassa?

Jokaisesta myydystä tuotteesta tiimi ansaitsee 4€.

Miksi varainhankinnalle ja rahankeräykselle kannattaa asettaa tavoite?

Tavoite lisää koko ryhmän sitoutuneisuutta ja tsemppaa parempaan lopputulokseen. Tiimisivuilla olevalla tuottolaskurilla koko ryhmä pystyy kivalla tavalla ja ajantasaisesti seuraamaan tavoitteen toteutumista.

Kuinka kauan myyntimateriaalien toimituksessa kestää?

Tuotekuvastot toimitetaan sen jälkeen, kun asiakaspalvelumme on kontaktoinut kampanjan vastuuhenkilön.

Sähköisen myyntikampanjan voi aloittaa vaikka heti. Sähköistä tuotekuvastoa voi helposti linkata asiakkaille esim. puhelimitse, sähköpostilla tai Facebookissa.

https://pilkkoset.fi/sahkoiset-materiaalit/

Asiakaspalvelumme antaa vinkit ja ohjeet kampanjan alkuun ja on tukenasi koko kampanjan ajan. 

Kampanjan aikana

Mikä on tilattujen tuotteiden toimitusaika?
  • Varasto kerää, pakkaa ja lähettää tuotteet 3-5 arkipäivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta.

  • Kun tilaus lähetetään varastolta, tiimivetäjä saa sähköpostilla lähetystunnukset. Jokaisella paketilla on oma lähetystunnuksensa. Paketin kulkua voi seurata lähetystunnuksen avulla Posti.fi-sivuilta.
  • Huom! Varastomme muuttaa kesäkuussa ja se aiheuttaa pienen tauon tilausten toimituksiin. Kaikki tuotetilaukset, vaihdot ym. jotka on lähetetty meille torstaina 2.6. mennessä, kerätään ja lähetetään ryhmille saman viikon aikana.  Varasto on suljettu ajalla 6.-12.6. Tilausten toimitus jatkuu sen jälkeen. 
Tilausten pakkaaminen ja erittely

Pakkaamme tuotteet myyjäkohtaisesti, joten tuotteiden jakaminen myyjille on nopeaa.

  • Tilaukset on pakattu myyjäkohtaisesti ja myyjät lajittelevat omat tilauksensa asiakkaittain. Tilausten mukana tulleita kasseja ei tarvitse palauttaa.
  • Tuotteiden mukana toimitetaan lähetyslista, josta käy ilmi toimitetut tuotteet ja niiden määrät. Tarkemmat myyjä- ja asiakaskohtaiset tilaustiedot löytyvät Tiimisivuilta.
  • Tiimivetäjä löytää myyjäkohtaisen yhteenvedon Tiimisivuilta kohdasta Tilaukset -> Tilaushistoria. Yhteenvedon voi tulostaa tai tallentaa pdf-muodossa. Yhteenveto lähetetään myös Tiimivetäjälle sähköpostilla siinä vaiheessa, kun ryhmän tilaus on tullut Pilkkosille.
  • Myyjät näkevät omat asiakkaansa sekä heidän tekemänsä tilaukset Tiimisivuilta kohdasta Tilaukseni-> Tilaushistoria.
Mitä jos tilasin/sain väärän tuotteen tai haluan vaihtaa tuotteen?

Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinulle toimitettu väärä tuote tai ilmoitat laatuvirheellisestä tuotteesta täytä lomake nettisivulla

  • Tuotteen vaihto: Jos haluat vaihtaa tuotteen, lähetämme ensin uuden tuotteen antamaasi osoitteeseen ja mukana tulee palautuspussi, jolla vaihdettava tuote palautetaan.
  • Laatuvirhe: Jos olet saanut laatuvirheellisen tuotteen, lähetämme uuden tuotteen tilalle.  Tarvittaessa pyydämme laatuvirheellisen tuotteen meille takaisin.
  • Toimitusvirhe: Jos sinulle on toimitettu väärä tuote, lähetämme ensin puuttuvan tuotteen sekä mahdollisille ylimääräisille tuotteille palautuspussin. Tarkistathan ensin Tiimisivuilta, ettei kyseessä ole kirjaamisvirhe. (Tuotteen voi silti vaihtaa oikeaan.)
  • Tuotteen palautus: Jos haluat palauttaa tuotteen ilmoita asiasta asiakaspalvelun sähköpostiin: asiakaspalvelu@pilkkoset.fi. Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian ja ohjeistamme tarkemmin, miten palautus tapahtuu.
  • Palauttaessa ja vaihdettaessa tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessaan niin, että se on palautettavissa myyntiin. Tuotepakkauksen tulee olla myyntikuntoinen, joten ethän vahingoita pakkausta esim. teippaamalla tai kirjoittamalla siihen.
Mitä jos haluamme tehdä lisätilauksen?

Lisätilauksen teko onnistuu Tiimisivuilla helposti.

  • Lisätilaus tehdään samanlailla kuin aiempi tilaus: myyjät tallentavat ja vastuuhenkilö lähettää tilauksen.
  • Alle 10 paketin tilauksiin lisätään pientoimituslisä 15 euroa, joka kattaa lisätilauksen käsittely- ja lähetyskulut.  
  • Lisätilauksesta tulee sopia ensin ryhmän vastuuhenkilön kanssa.
  • Huom! Emme ota lisätilauksia vastaan sähköpostilla.
Mitä materiaaleja tuotteissa käytetään?

Materiaalit valitaan tuotteiden käyttötarkoituksen sekä haluttujen ominaisuuksien mukaan. Tarkemmat tiedot tuotteissa käytetyistä materiaaleista löytyvät jokaisen tuotteen tuotetiedoista.

Eri materiaalien ominaisuuksista voit lukea lisää täältä.

Tilausten maksaminen

Miten maksan tilaukseni?

Myyjät keräävät rahat asiakkailtaan ja maksavat omat tilauksensa suoraan omalle ryhmälleen. Yleensä rahat tilitetään ryhmän omalle tilille, mutta asia kannattaa varmistaa tiimivetäjältä.

Milloin tilaus laskutetaan?

Laskutamme koko ryhmän tilauksen yhdellä laskulla.

  • Kun ryhmän tilaus on lähetetty Pilkkosilta, saa vastuuhenkilö sähköpostiin koko ryhmän laskun.
  • Laskussa on 14 päivää maksuaikaa.
  • Myyjät keräävät omilta asiakkailta rahat esim. siinä vaiheessa kun vievät tuotteet ja kun koko oma summa on kasassa, he siirtävät sen ryhmän yhteiselle tilille.
  • Suosittelemme että myyjät tekevät vain yhden suorituksen ryhmän tilille, tämä helpottaa rahastonhoitajan tehtävää.
  • Pilkkoset laskuttaa vain oman osuuden, joten kun ryhmä on maksanut laskun, niin tuotto jää ryhmän tilille suoraan.
  • Vastuuhenkilö saa koko ryhmän yhteenvedon sähköpostiin kun on lähettänyt tilauksen(sama yhteenveto löytyy myös Tiimisivuilta). Myyjä näkee omat myynnit myös Tiimisivuilta.

 

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen:
asiakaspalvelu@pilkkoset.fi

Soita numeroon
010 327 8500

Autamme sinua mielellämme!