Korona-aika aiheuttaa haasteita monille ryhmille taloudellisesti. Haluamme olla ryhmien tukena kaikin tavoin ja rohkaista tekemään myyntikampanjoita mahdollisimman helposti ja turvallisesti.
Vuosina 2020 ja 2021 näimme lukuisia onnistumisia kampanjoissa. Iloksemme olemme myös huomanneet, että myyjien keskiostos on jopa noussut näinä aikoina. Tämä kertoo siitä, että asiakkaat haluavat olla ryhmien tukena ja ostavat mielellään tuotteita.
Kokosimme tähän 5 vinkkiä, joilla teette myyntikampanjan turvallisesti ja voitte pitää kontaktit toisiin ihmisiin minimissä.
- Hyödynnä sähköisiä myyntikanavia
Nettisivuilla on esitelty kaikki myynnissä olevat tuotteet ja sieltä löytyy myös sähköinen tuotekuvasto. Lähetä linkki asiakkaillesi näille sivuille ja he pääsevät valitsemaan itselleen sopivia tuotteita. Facebook, WhatsApp- ja teksiviestit sekä sähköpostit ovat tehokkaita myyntikanavia. Jos myyt livenä, huomioi alueellasi olevat koronarajoitukset.
- Tiimisivut
Ryhmällä on käytössä sähköinen tilausjärjestelmä Tiimisivut, jota hallinnoi ryhmän vastuuhenkilö. Hän lähettää myyjille omat tunnukset, joilla he pääsevät tallentamaan omaa tilaustaan. Paperisia lomakkeita ei tarvitse toimittaa kampanjan vastuuhenkilölle.
- Tuotteiden toimitus
Tuotteet toimitetaan yhteen osoitteeseen ja ne on pakattu myyjäkohtaisesti. Vastuuhenkilön ei tarvitse lajitella tuotteita. Myyjä hakee oman tuotekassin ja toimittaa tuotteet omille asiakkailleen.
- Tuotteen vaihto
Mikäli myyjä tai asiakas haluaa esim. vaihtaa tuotteen, hän voi tehdä sen itse asiakaspalvelumme ja nettisivujen kautta. Lähetämme tuotteen suoraan myyjälle ja hän saa palautuspussin palautettavalle tuotteelle.
- Varasto
Yhteistyökumppanillamme on varastossa käytössä myös erilaisia toimenpiteitä, joilla turvataan tuotteiden turvallinen käsittely. Pilkkoset-tuotteita kerää ja käsittelee vain tietyt henkilöt.
Korona-ajasta huolimatta varainhankintaa voi tehdä turvallisesti. Kun kaikilla on mielessä yhteinen tavoite, kannustaa se tekemään työtä myös näinä haastavina aikoina.
Kerromme Onnistumistarinat- sivuillamme Kirkonkylän koulun 5ABC-luokkien tarinan. Tämä porukka suunnitteli sekä toteutti kampanjan huolellisesti ja ryhmän kassaan kilahti 3500€ tuotto. Lue tästä kuinka ryhmä teki sen.